یک سرمایه گذاری سودآور: سرمایه گذاری روی خود

آخرین باری که روی خودتان سرمایه‌گذاری کردید کی بود؟ همین امروز شروع کنید، برای بهبود مهارت‌های خود وقت صرف کنید و آنچه می‌توانید را به جهان ارائه دهید.سرمایه گذاری روی خود  می‌تواند یکی از سودآورترین تصمیماتی باشد که تابه‌حال گرفته‌اید.

این کار نه‌تنها فرصت‌های شغلی شما را به‌طور عجیب‌غریبی بهبود می‌بخشد، بلکه رضایت کلی شما از زندگی را نیز افزایش می‌دهد.

برای مثال این سناریو را در نظر بگیرید:

در دوران دبیرستان، سهیل و پدرام دوستان خوبی بودند. پس از فارغ‌التحصیلی آنها برای مدتی از یکدیگر بی‌خبر بودند و پس از چند سال که همدیگر را دیدند، سهیل به‌عنوان مدیر فروش موفق در یک شرکت بزرگ بین‌المللی کار می‌کرد و پدرام کارمند یک اداره معمولی شده بود.

سرمایه گذاری روی خود

پدرام شگفت‌زده به سهیل گفت: ” پسر، نمرات ما در دبیرستان تقریباً یکسان بود. ما هر دو در دانشگاه‌های خوبی قبول شدیم. اخلاق و روحیه یکسانی داشتیم، اما تو چطور این‌قدر پیشرفت کردی؟”

سهیل پاسخ داد: ” اره، اما من در کنار تحصیلم در دانشگاه، بازاریابی و تبلیغات را از طریق دوره‌های آنلاین آموزش دیدم و تونستم به‌عنوان مدیر فروش در یک شرکت کوچک کار کنم، بعد از اون وب‌سایت خودم رو راه‌اندازی کردم و نمونه کارهام رو در اونجا قرار دادم و اینجوری شد که با شرکتی که در حال حاضر مشغول به کار هستم، آشنا شدم و حالا موقعیت خیلی خوبی دارم ”

تفاوت بین پدرام و سهیل را می‌توان در این سناریو به‌وضوح مشاهده کرد.

سهیل روی خودش سرمایه‌گذاری کرد. او یک مهارت جدید آموخت، یک کار جانبی پیدا کرد و به دنبال وبلاگ‌نویسی رفت و به موقعیت‌ها و فرصت‌های عالی بیشتری دست پیدا کرد.

حتما بخوانید:  ویزای استارت آپ هلند

این داستان به شما چه می‌گوید؟

سرمایه گذاری روی خود ارزش وقت‌گذاشتن و ریسک را دارد. تا زمانی که تلاش نکنید هرگز این موضوع را متوجه نمی‌شوید و هرگز به حداکثر پتانسیل زندگی خود نخواهید رسید.

این مقاله در مورد این موضوع مهم است که چگونه روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید، تا پایان با ما همراه باشید.

10 روش سرمایه گذاری روی خود

  1. برای هر روز خود برنامه داشته باشید.

زمان بسیار ارزشمند است، مطمئن شوید که زمان خود را به‌خوبی مدیریت می‌کنید. در صورت لزوم، از یک دفتر خاطرات روزانه استفاده کنید و در آن نحوه گذراندن وقت خود را یادداشت کنید. در این دفتر، به‌صورت روزانه همه چیزهایی را که می‌خواهید انجام دهید، بنویسید و در پایان روز، بررسی کنید که آیا اهدافتان با آنچه واقعاً انجام داده‌اید مطابقت دارد یا خیر.

این تمرین به‌وضوح بیان می‌کند که چقدر از زمان خود را صرف فعالیت‌های بیهوده می‌کنید، فعالیت‌هایی که به شما در جهت رسیدن به اهدافتان کمکی نمی‌کند.
چقدر در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانید؟ چقدر زمان صرف گشت‌وگذار در اینترنت می‌کنید درحالی‌که در واقع هیچ کاری انجام نمی‌دهید؟ چه کاری می‌توانید انجام دهید تا میزان زمان مفید خود را افزایش دهید؟ مدیریت زمان مؤثرترین راه برای شروع سرمایه گذاری روی خودتان است.

  1. شروع به ژورنال نویسی کنید.

مطالعات نشان می‌دهد که نوشتن ژورنال خطرات استرس، افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد. به شما زمان می‌دهد تا در مورد زندگی خود و آنچه که برای آن سپاسگزار هستید فکر کنید و همچنین زمینه‌ای را برای ثبت درونی‌ترین افکار خود در اختیار شما قرار می‌دهد. به زبان ساده، ژورنال نویسی می‌تواند شما را خوشحال‌تر کند.
پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با ژورنال نویسی سایت بولت ژورنال را مطالعه کنید.

بهترین سرمایه گذاری

  1. یک برنامه روتین برای خود ایجاد کنید.

طبق تحقیقات انجام شده، ایجاد یک روتین به پرورش عادت‌های خوب کمک می‌کند چرا که استرس را کاهش می‌دهد و باعث ایجاد احساس امنیت می‌شود.
عادات کوچکی که به روتین خود اضافه می‌کنید به شما این امکان را می‌دهد که بهترین خود باشید و یک سرمایه گذاری عالی روی خودتان است.

  1. اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت خود را تعیین کنید.

این کار را می‌توان به اهداف شخصی، اهداف شغلی، اهداف تجاری و سایر موارد تقسیم کرد. تعیین هدف جهت، تمرکز شفاف و انگیزه بالایی برای شما ایجاد می‌کند. اگر زمانی را برای تعیین اهداف خود اختصاص ندهید، در نهایت در حال حرکت هستید، اما نمی‌دانید به کجا می‌روید و وقت گران‌بهای خود را هدر می‌دهید.

  1. تخت‌خواب خود را مرتب کنید!

کار کردن در یک محیط آشفته و شلوغ واقعاً دشوار است. منظم بودن به شما احساس کنترل بر محیط اطراف را می‌دهد. مرتب بودن محیط علاوه بر اینکه باعث آرامش ذهنیتان می‌شود، انرژی شما را برای انجام کارهایتان به طور محسوسی افزایش می‌دهد و یک روش پربازده برای سرمایه گذاری روی خودتان است.

حتما بخوانید:  داستان برند کوکوشنل: از کلاهدوزی تا برند لوکس جهان مد!

سرمایه گذاری روی خود

  1. به جاهایی بروید که تابه‌حال نرفته‌اید.

سفر شما را در معرض فرهنگ‌های مختلف قرار می‌دهد. سفر بهترین راه برای قرار گرفتن در معرض تنوع وسیعی است که در جهان ما وجود دارد. از غذا گرفته تا مراسم‌های سنتی و تعطیلات، روش‌های منحصربه‌فردی که اقوام مختلف زندگی را جشن می‌گیرند و آداب‌ورسوم و زندگی‌های روزمره مختلف در نقاط مختلف دنیا بسیار شگفت‌انگیز است.

  1. به‌جای خریدن اشیا، تجربه‌های جدید بخرید!

مشکل خرج کردن پول برای اشیای مادی این است که شادی‌ای که از این طریق به دست می‌آورید به‌سرعت محو می‌شود زیرا شما خیلی زود، به داشتن دارایی‌های جدید عادت می‌کنید و برایتان تکراری می‌شود.

در سوی مقابل، اگرچه ممکن است تجربیات زودگذر به نظر برسند، اما در واقع به بخشی از هویت شما تبدیل می‌شوند. هر تجربه‌ای که دارید جدید و متفاوت از تجربه قبلی است و شده بسیار اندک اما قطعا شما را تغییر خواهد داد. به‌جای صرف هزینه برای خرید چیزهایی که فرسوده می‌شوند، بهتر است در خلق خاطرات خوش برای خود و عزیزانتان سرمایه‌گذاری کنید.

سرمایه گذاری روی خود

  1. برای داشتن ظاهری خوب کمی تلاش کنید.

من هم با شما موافق هستم که شخصیت مهم‌تر از ظاهر است، اما این که همیشه به بهترین حالت ظاهر شوید ضرری ندارد بنابراین روی ظاهر خود سرمایه گذاری کنید.

هر چه احساس بهتری نسبت به‌ظاهر خود داشته باشید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. پس مطمئن شوید لباس‌هایتان مناسب شما باشند و همچنین تمیز، مرتب و عاری از کثیفی و پارگی هستند. برای رسیدن به این هدف پیشنهاد می‌کنیم مقاله چطور استایل شخصی داشته باشیم؟ را مطالعه کنید.

  1. بیمه داشته باشید.

شما هرگز نمی‌دانید در آینده چه اتفاقی می‌افتد، بنابراین بهترین راه برای آماده بودن در مقابل حوادث پیش‌بینی‌نشده، داشتن یک بیمه قابل اعتماد است.

حتما بخوانید:  معروف ترین غذاهای ملل در سراسر دنیا (با دستور پخت)

مهمترین بیمه هایی که همه باید داشته باشند عبارتند از:

  1. بیمه عمر (در صورت داشتن افراد وابسته)،
  2. بیمه اتومبیل، بیمه صاحبخانه/اجاره،
  3. بیمه دندانپزشکی
  4. و بیمه سلامت

داشتن بیمه از شما و خانواده شما محافظت می‌کند و به شما اجازه می‌دهد در مورد آینده آرامش خاطر داشته باشید. اگر در آلمان هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله انواع بیمه در آلمان را مطالعه کنید.

  1. شبکه خود را گسترش دهید.

افراد موفق در اتاق خود نمی‌نشینند و منتظر نمی‌مانند شانس بیاید و آنها را پیدا کند. آنها با معرفی خلاقانه خود به افراد مختلف و موفق، خود به دنبال رؤیاهایشان می‌روند.

نکته مهمی که باید در مورد گسترش شبکه خود به‌خاطر بسپارید این است که شما هرگز نمی‌دانید کجا قرار است با آن شخصی ملاقات کنید که می‌تواند تغییر بزرگی در جهان شما ایجاد کند، پس همیشه آماده آشنایی با افراد جدید در زندگی خود باشید.

سرمایه گذاری روی اطرافیان خود

سخن پایانی

در این مقاله آموختیم که سرمایه گذاری روی خودتان سهم بزرگی در داشتن یک زندگی موفق دارد.

برای تغییر زندگی، سرمایه گذاری روی خود کار بزرگی است و چیزی نیست که بتوانید آن را یک‌شبه انجام دهید. اما بازهم، ارزش تلاش کردن را دارد. داستان سهیل و پدرام را به‌خاطر بیاورید.

امیدواریم با انجام راهکارهایی که در این مقاله ذکر شد، بتوانید به پتانسیل حداکثری خود برسید و زندگیتان را به سمت موفقیت بیشتر سوق دهید.

سرمایه گذاری روی خودتان یک پیام قدرتمند به همه اطرافیان شما می‌دهد، این که شما توانایی رسیدن به اهداف خود را دارید. در نهایت، اگر راه مثبت دیگری را برای سرمایه گذاری روی خود سراغ دارید، خوشحال می‌شویم  آن را در کامنت ها با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

توسعه فردی با فارسی‌وان

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید
نظر خود را بنویسید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها