دیجی کالا در مقایسه با آمازون

دیجی کالا در مقایسه با آمازون

قطعا نام دیجی کالا و آمازون را شنیده‌اید و احتمال زیاد تجربه خرید از حداقل یکی از آنها را داشته‌اید. در این مقاله می‌خواهیم با این دو سایت بسیار معروف بیشتر آشنا شویم و ببینیم دیجی کالا در مقایسه با آمازون چه تفاوت‌هایی دارد به‌خصوص در مورد اطلاعاتی که احتمالا شما نمی‌دانید، پس با ما همراه باشید.

دیجی کالا و آمازون

داستان شروع و تاریخچه دیجی کالا و آمازون

جف بزوف سایت آمازون را در سال 1994، در حوزه فروش آنلاین کتاب تاسیس کرد، با این وجود او از همان ابتدا می‌دانست که آمازون در آینده به یک شکت فناوری بزرگ و بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

دیجی کالا ده سال پس از آمازون و در سال 2004 (1383 شمسی) توسط برادران محمدی راه‌اندازی شد. بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران کار خودش را با یک تیم 7 نفره و در حوزه فروش موبایل و دوربین عکاسی شروع کرد.

دیجی کالا و آمازون

درباره آمازون

خدمات و زیرمجموعه های آمازون

  • فروشگاه آنلاین کالا
  • خدمات وب سرویس آمازون
  • انتشارات آمازون
  • خدمات بخش لجستیک و حمل و نقل آمازون
  • استدیوهای آمازون
  • آمازون موزیک
  • دستیار صوتی الکسا
  • و …

در حال حاضر، این شرکت ارزشی حدود 500 بیلیون دلار(معادل فارسیش رو نتونستم پیدا کنم) دارد و بیش از یک میلیون و پانصد کارمند برای آمازون کار می‌کنند. صحبتِ بیشتر درباره جزئیات غول آمازون، حقیقتا در این مجال نمی‌گنجد، چرا که می‌توان روزها درباره آن حرف زد و برای آن چندین کتاب و گزارش نوشت. از این رو، اجازه دهید کمی هم درباره یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن، یعنی کسب درآمد از آمازون صحبت کنیم و سپس سراغ سایت دیجی کالا برویم.

راه های کسب درآمد دلاری از آمازون

دیجی کالا و آمازون

آمازون راه های مختلفی را برای درآمدزایی فراهم کرده است از جمله همکاری در فروش محصولات یا افیلیت مارکتینگ، دراپ شیپینگ، کسب درآمد از آمازون فلکس، FBA، FBM و فروش صنایع دستی. همه این راه‌ها روش‌های بسیار خوبی هستند که ایرانیان خارج از کشور به راحتی می‌توانند از آنها برای کسب درآمد بیشتر و ساختن زندگی بهتر استفاده کنند. اما! متاسفانه در اینجا هم عوامل پشت پرده و روی پرده دست ایرانیان داخل کشور را کوتاه کرده‌اند. در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها ایرانیان داخل کشور نمی‌توانند به‌طور مستقیم در دیجی‌کالا فروشنده شوند و حتی امکان خرید از آمازون از داخل ایران را هم ندارند.

حتما بخوانید:  تخمین هزینه‌های زندگی در فرانسه (2022)

برای کار در سایت آمازون و کسب درآمد دلاری از آن، باید در یکی از کشورهی مورد تایید حساب بانکی و اکانت رجیستر شده داشته باشید. حال اگر شما به عنوان یک ایرانی داخل کشور قصد کار در آمازون را دارید، می‌توانید این مرحله را با روش‌های زیر دور بزنید:

  • با اطلاعات یک فرد آشنا که درخارج از کشور زندگی می‌کند کار کنید.
  • از خدمات شرکت‌هایی که اطلاعاتی مثل آدرس و حساب بانکی بین‌المللی در کشورهای مورد تایید ارائه می‌دهند، استفاده کنید.

دیجی کالا و آمازون

رقبای جهانی آمازون

ای بی

درباره دیجی کالا، رقیب ایرانی آمازون

فروشگاه آنلاین دیجی کالا بیش از 7،500،000 تنوع کالایی دارد و بیش از 200 هزار فروشنده و بیش از 8،700 همکار دیجی کالایی همکاری دارد. تنها سایت اصلی آن ماهانه 40 میلیون بازدید یکتا دارد.

اندازه سازمان یا تعداد کارمند: بیش از 5000

دیجی کالا و آمازون

زیرمجموعه های دیجی کالا

 

دیجی کالا و آمازون

  • دیجی استایل

دیجی استایل در بخش فروش پوشاک تمرکز دارد. در این پلتفرم کالای خارجی به ندرت خواهید دید و بیشتر روی برندهای ایرانی تمرکز دارد. فروش آنلاین لباس در ایران به حوزه بسیار پر رقابتی تبدیل شده است و دیجی استایل با رقبای بسیار قدرتمندی طرف است. در کل، به نظر می‌آید پلتفرم دیجی استایل از زیرمجموعه های موفق دیجی کالا محسوب نمی‌شود.

  • فیدیبو، سامانه کتابخوان‌ها

برخلاف دیجی استایل، فیدیبو یکی از زیرمجموعه‌های موفق دیجی‌کالاست که جایگاه خودش را به عنوان بزرگترین سامانه خرید کتاب الکترونیک و صوتی در ایران تثبیت کرده است.

این سامانه در سال 1392 راه‌اندازی شده و با ارائه‌ی گستره‌ای از کتاب‌ها و مجلات متنوع برای طیف وسیعی از کاربران تجربه فوق‌العاده خرید کتاب و خواندن آن در دستگاه‌های هوشمند را فراهم کرده است. در فیدیبو با خرید کتاب از بهترین ناشران ایرانی در موضوعات مختلف، می‌توانید در اپلیکیشن کتابخانه‌ای‌ شخصی برای خود بسازید و از امکانات منحصر به فرد آن استفاده کنید. برای تیم فیدیبو هدف اصلی تنها فروش کتاب نیست بلکه مهمتر از آن ایجاد محیطی برای ارتباط بیشتر اهالی کتاب است. شایان ذکر است که تیم پشتیبانی قوی فیدیبو همیشه پاسخگوی کاربران محترم خواهد بود.

  • دیجی پی

بسیاری از شما احتمالا نام دیجی پی را برای خرید اقساطی از دیجی کالا شنیده باشید، اما این پلتفرم یک اپلیکیشن پرداخت آنلاین موبایلی همه کاره هم است که به کاربرانش خدمات مختلفی ارائه می‌دهد. همچنین برای فروشندگان دیجی کالا امکان تسویه زودتر از موعد را فراهم کرده است. از طرف دیگر، به رشد کسب و کارهای اینترنتی در مسئله پرداخت آنلاین کمک می‌کند. دیجی پی، در حال حاضر، سه نوع سرویس پرداخت به کسب و کارها ارائه می‌دهد:

  • درگاه پرداخت هوشمند با شعار افزایش شانس پرداخت موفق
  • پرداخت یار
  • درگاه پرداخت اشتراک
  • دیجی مگ، مطالب خواندنی برای شما و مسیر بازاریابی محتوایی برای دیجی کالا
حتما بخوانید:  ویزای جاب آفر و ویزای آوسبیلدونگ

دیجی‌مگ یکی از پربازدیدترین مجلات اینترنتی در ایران است که در سال 1400، بیشتر بیست میلیون بار بازدید کسب کرده است. علاوه بر دامنه دیجی مگ، مجلات دیجی‌استایل‌مگ و دیجی کالا لایف استایل و شبکه های اجتماعی هر کدام از دیگر مجلات دیجی کالا هستند که توسط یک تیم دیجی مگ مدیریت می‌شوند.

  • کمدا

خانم ها و به خصوص دخترخانم های ایرانی واقعا عاشق پلتفرم کمدا هستند. اگر بخواهیم این اپلیکیشن را به زبان خودمانی توصیف کنیم می‌گوییم «برنامه بده بستون لباس بین دخترا». در واقع کمدا برای افرادی که سلیقه‌ی مشابهی دارند، شبکه‌ای تشکیل می‌دهد، آنها را با همدیگر آشنا می‌کند و امکان خرید و فروش امن در بستر اپلیکیشن را برای آنها فراهم می‌کند.

  • پیندو، دیوارِ دیجی کالا

درست مانند سایت دیوار در بستر پلتفرم پیندو می‌‌توانید آگهی فروش یا خدمات خودتان را قرار دهید و مشتری پیدا کنید. البته پیندو یک مزیت اضافه نسبت به دیوار دارد، اینکه در هنگام ثبت آگهی بدون نیاز به وارد کردن مشخصات کالاها، می‌توانید از دنیای داده و محتوای دیجی‌کالا استفاده کنید و آگهی خود را در کمترین زمان و با ظاهر بهتر منتشر کنید.

  • دیجی کالا اکسپرس، شبکه لجستیکی برای کسب‌وکارها

دیجی اکسپرس به کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاه های آنلاین، با ارائه روش‌های متنوعی در ارسال مرسوله‌ها و کالاهایشان کمک می‌کند. در حال حاضر، دیجی اکسپرس در شهرهای تهران، کرج، مشهد، تبریز، اهواز، شیراز، قم و اصفهان خدمات ارائه می‌دهد.

  • دیجی کالا جت

دیجی کالا جت، خرید از فروشگاه ها و سوپرمارکت های اطراف را راحت کرده است با این اپلیکیشن به راحتی می‌توانید خرید خود را به صورت اینترنتی ثبت کرده، در سریع‌ترین حالت ممکن و به‌صورت رایگان آن را تحویل بگیرید. در حال حاضر، این محصول دیجی کالا با محصول سوپرارکت اسنپ رقابت می‌کند و خوش درخشیده است.

  • دیجی کالا مهر، مسیری تازه برای مهربانی و نیکوکاری

دیجی کالا مهر، بستری را فراهم کرده است که با کمک آن هر کسی در حد توانش بتواند در امور خیر و نیکوکاری شرکت کند. در دیجی کالا مهر، شما می‌توانید کالاهایی که موسسات نیکوکاری مختلف مانند موسسه محک، موسسه خیریه کهریزک، خیریه زنجیره امید و 76 موسسه دیگر نیاز دارند را ببینید و به قدر وسع و دلخواتان در خرید آن کالاها شریک شوید. تاکنون به‌واسطه دیجی کالا مهر حدود 3 میلیارد تومان حمایت نیکوکارانه صورت گرفته است.

  • دیجی کالا بیزینس، برای خریدهای شرکتی و عمده فروشی
حتما بخوانید:  سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال: آیا روی ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

دیجی کالا و آمازون

دیجی‌کالا بیزینس، راهکاری هوشمند در حوزه B2B دیجی کالاست. در این پلتفرم سازمان ها، شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ و کوچک می‌توانند انواع کالاهای مورد نیازشان را تامین کنند. علاوه بر خرید سازمانی، بستر و امکان خرید آنلاین عمده فروش ها در سراسرکشور نیز در این پلتفرم فراهم شده است. این پلتفرم در سال 1400، بیش از 30 هزار مشتری شرکتی داشته  و هشتاد درصد از 500 شرکت بزرگ ایران از دیجی کالا بیزینس خرید داشته‌اند.

  • اسمارتک، راهکارهای بازاریابی هوشمند

اسمارتک، زیرمجموعه دیجی کالا در زمینه ارائه راهکارهای بازاریابی هوشمند است که به کسب و کارها یک تجربه بازاریابی کارآمد و موثر ارائه می‌دهد. از جمله:

  • اتوماسیون بازاریابی
  • سیستم همکاری در فروش
  • شبکه تبلیغات هوشمند
  • پلتفرم داده‌های مشتریان
  • دیجی نکست، مرکز نوآوری و سرمایه گذاری گروه دیجی کالا

دیجی نکست یک مرکز رشد و شتاب دهنده است که با هدف کمک و تزریق سرمایه به استارت آپ‌ها جدید و توسعه تکنولوژی تاسیس شده است. دیجی نکست بیشتر در حوزه‌های مربوط به تکنولوژی‌ها پیشرفته‌ای چون بلاک چین، رباتیک، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و غیره سرمایه گذاری می‌کند.

همکاری در فروش دیجی کالا و راه های کسب درآمد از دیجی کالا

بخش مارکت پلیس دیجی کالا برای فروشنده‌ها توسعه داده شده است، به این ترتیب آنها می‌توانند به آسانی شعبه آنلاین کسب و کارشان را ایجاد کنند. پس هر فردی که کالایی برای فروش دارد، می‌تواند کالای خود را در بستر مارکت پلیس دیجی کالا بفروشد و کسب درآمد داشته باشد، حتی محصولات وارداتی یا محصولات خانگی.

همچنین امکان خرید و فروش صنایع دستی و محصولات محلی نیز را فراهم کرده است. در واقع این بخش برای محصولاتی است که به‌صورت بومی و سنتی تهیه می‌شوند. ما ایرانی‌ها عموما این گونه محصولات را خیلی دوست داریم و به دوست آشنا می‌سپریک که محصولات بومی برای ما بفرستند. زعفران قائنات، روغن کرمانشاهی، شیره انگور، عسل خانسار یا اردبیل، پنیر لیقوان، آرشه سنگسر و بسیاری موارد دیگر. دیجی کالا برای تولیدکننده‌های این محصولاتِ ناب، این امکان را فراهم کرده که آنها را بدون واسطه به تمام مردم ایران عرضه کنند.

در این مقاله با دو خرده فروشی آنلاین آشنا شدیم، غول جهانی آمازون و فروشگاه موفق دیجی کالا در ایران.

راستی شما کدام را ترجیح می‌دهید؟ خرید از آمازون یا خرید از دیجی کالا؟

امیدواریم لذت برده باشید. منتظر نظرات ارزنده شما هستیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید
نظر خود را بنویسید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها