تخمین هزینه‌های زندگی در فرانسه (2022)

تخمین هزینه‌های زندگی در فرانسه (2022)

 

تخمین هزینه زندگی در فرانسه

 

اینکه ماهانه چقدر برای زندگی در فرانسه هزینه می‌کنید، به سبک زندگی و محل اقامت‌تان بستگی دارد. زندگی در فرانسه از کشورهای همسایه اروپای غربی گران‌تر است، آن‌هم به علت وجود پاریس. بقیه مناطق کشور، به ویژه مناطق روستایی و جنوب فرانسه، هزینه زندگی پایین‌تری دارند.

هزینه عمومی و استاندارد زندگی در فرانسه

اگر فکر می‌کنید هزینه‌های این کشور، به خصوص در شهرهای بزرگ، بسیار زیاد است، به خاطر داشته باشید که فرانسه یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را دارد. همچنین در بسیاری از شاخص‌های OECD Better Life رتبه بالایی کسب کرده‌است.

 

90 درصد مردم معتقدند افرادی را دارند که می‌توانند در زمان نیاز به آن‌ها اعتماد کنند. فرانسوی‌ها تمایل بیشتری به مشارکت مدنی دارند، به این معنی که آن‌ها واقعاً به آنچه در کشورشان اتفاق می‌افتد، اهمیت می‌دهند.

بر اساس بررسی Numbeo یک خانواده چهار نفره حدود 3000 یورو در ماه بدون احتساب اجاره بها نیاز دارد، در حالی که میانگین هزینه ماهانه یک فرد مجرد حدود 800 یورو است.

هزینه زندگی در پاریس

پاریس به دلایل مختلفی مهاجران را جذب می‌کند: برخی می‌خواهند زندگی رمانتیک پاریسی را تجربه کنند، در حالی که برخی دیگر برای تنوع شغلی بهتر به آنجا می‌روند، چون بسیاری از شرکت‌های بین المللی در آن قرار دارد.

 

هزینه زندگی در پاریس به طور قابل توجهی بالاتر از سایر نقاط فرانسه است.

در گزارش هزینه زندگی مرسر(Mercer) در سال 2021، پاریس گران‌تر از آمستردام، مونیخ و بروکسل است، اما ارزان‌تر از لندن، نیویورک و زوریخ است.

 

برآورد هزینه زندگی در پاریس:

 

30 درصد ارزان‌تر از نیویورک

50 درصد گران‌تر از مادرید

25 درصد گران‌تر از بروکسل

10 درصد ارزان‌تر از لس‌آنجلس

14 درصد ارزان‌تر از لندن

هزینه های مسکن در فرانسه

بسته به اینکه خانه خود را بخرید یا جایی برای زندگی در فرانسه اجاره کنید، احتمالاً هزینه زندگی شما متفاوت خواهد بود. قیمت هر دو می تواند از شهری به شهر دیگر بسیار متفاوت باشد. در زیر به تخمین هزینه‌های زندگی در فرانسه (2022) میپردازیم :

حتما بخوانید:  آوسبیلدونگ (کارآموزی) در آلمان | کارآموزی با حقوق در آلمان

 

هزینه‌های اجاره در فرانسه

 

اگر به دنبال آپارتمان‌های شهری معمولی باشید، مسکن فرانسوی بسیار گران است. وقتی از یک مکان یک خوابه به مکانی با چندین اتاق خواب می‌روید، قیمت‌ها بیشتر می‌شود. می‌توانید هزینه‌ی زندگی خود را در پاریس کاهش دهید، اما با نقل مکان به یک منطقه روستایی یا زندگی در حومه پاریس.

به عنوان مثال، برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز پاریس، آماده باشید تا 1800 یورو در ماه، یا اگر دو یا سه اتاق خواب می‌خواهید، بیش از دو برابر آن را بپردازید. لیون از نظر اقامت بسیار ارزان‌تر است، با قیمت‌های حدود 600 تا 1250 یورو در ماه برای یک آپارتمان یک خوابه مرکزی یا 1250 تا 3000 یورو برای یک آپارتمان سه خوابه. مارسی هم ارزان‌تر است، آپارتمان‌های یک خوابه از حدود 600 یورو در ماه و املاک سه خوابه با قیمت 1125 یورو شروع می‌شوند. در تخمین هزینه‌های زندگی در فرانسه (2022) هزینه مسکن نقش مهمی ایفا میکند.

قیمت ملک در فرانسه

هزینه و مالیات‌های مختلفی برای خرید خانه اعمال می‌شود. درست مانند اجاره، قیمت‌ها در سراسر کشور متفاوت است. به عنوان مثال، یک ملک در مرکز پاریس به طور متوسط ​​13000 یورو به ازای هر متر مربع قیمت دارد، در حالی که در خارج از مرکز می‌توانید حدود 9000 یورو هزینه کنید. در لیون، این قیمت به 5100 یورو در مقایسه با 3400 یورو برای هر متر مربع می‌رسد. در مارسی، یک آپارتمان در مرکز شهر به طور متوسط ​​3200 یورو برای هر متر مربع و یک آپارتمان در حومه شهر حدود 1000 یورو است.

تخمین هزینه زندگی در فرانسه

 

هزینه شارژ آپارتمان در فرانسه

در صورت اجاره آپارتمان، باید هزینه نگهداری ساختمان و سایر امکانات را بپردازید. این هزینه شامل مواردی مانند نظافت راه پله، هزینه دربان، تعمیر آسانسور، آب و…است. هر چه مکان مجلل‌تر باشد، هزینه‌های بیشتری خواهد داشت. این هزینه‌ها اغلب در قیمت اجاره به‌عنوان «شارژ» یا جداگانه لحاظ می‌شوند. متوسط  هزینه‌ شارژ ماهانه در پاریس، 25 یورو (29.75 دلار) در هر متر مربع است.

هزینه قبوض داخلی در فرانسه

هزینه آب و برق هم به متراژ ملک شما و همچنین آب و هوا بستگی دارد.

حتما بخوانید:  هزینه های زندگی در آلمان در سال 2024

هزینه‌های اولیه آب و برق پاریس شبیه اروپاست که در مجموع به طور متوسط حدود 180 یورو در ماه برای یک آپارتمان 85 متر مربعی است. خدمات اساسی در این مورد به آب، گرمایش، برق و جمع آوری زباله مربوط می‌شود.

در شهرهای کوچکتر جنوب فرانسه، به لطف آب و هوای مطبوع در تمام طول سال، قبوض آب و برق می‌تواند بسیار ارزان‌تر باشد.

هزینه برق در فرانسه در مقایسه با استانداردهای اتحادیه اروپا زیاد نیست. میانگین هزینه برق در فرانسه حدود 0.13 یورو در هر کیلووات ساعت است که کمتر از میانگین اتحادیه اروپا 0.22 یورو است.

 

مخابرات در فرانسه

هزینه اینترنت در فرانسه نیز نسبی است و بسته‌های اولیه از حدود 20 تا 30 یورو در ماه شروع می‌شود. اگر تلویزیون دارید، باید هزینه مجوز سالانه تلویزیون (138 یورو) را نیز در نظر بگیرید.

خوراک و غذا در فرانسه

هزینه‌های هفتگی غذای شما بستگی به این دارد که از سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای خرید می‌کنید یا از یک خواربار فروشی محلی که گران‌تر است. البته فروشگاه‌ها در بیشتر شهرها کوچک هستند و به خرید همه چیز باهم اختصاص ندارند. اگر باگت می‌خواهید، به بولنجری(boulangerie) بروید. سیگار را از تاباک(tabac)، گوشت را از بوچری(boucherie)، شکلات را از کانفیسری(confisserie) بخرید.

اگرچه خرید عمده از سوپرمارکت زنجیره‌ای ایرادی ندارد، اما یکی از لذت‌های بزرگ در فرانسه گشت و گذار در بازارهای آن است. اگر نزدیک ساعت 1 بعد از ظهر که زمان بسته شدن آن‌هاست به این بازارها بروید، می‌توانید چانه‌زنی کنید! چی از این بهتر؟!

بازار مارش دلیگر(Marché d’Aligre) در منطقه 12 پاریس، یکی از ارزان‌ترین و شلوغ‌ترین بازارها است و محصولات تازه‌ای را مستقیما از زمین‌های کشاورزی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید انواع پنیرهای خوشمزه و گوشت و مرغ‌تان را از آن تهیه کنید.

هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در فرانسه

یکی از جنبه‌های مثبت هزینه زندگی در فرانسه یارانه مراقبت بهداشتی است. همه افرادی که بیشتر از سه ماه در فرانسه زندگی می‌کنند، واجد شرایط بیمه درمانی دولتی هستند، از جمله خارجی‌ها. این بیمه، Protection Universelle Maladie (PUMA) توسط سیستم تامین اجتماعی فرانسه تامین می‌شود، به این معنی که حدود 8٪ از حقوقی کارمندان صرف آن می‌شود و 13٪ دیگر توسط کارفرمایان پرداخت می‌شود.

همه باید ابتدا با یک شرکت بیمه درمانی فرانسوی و یک پزشک در فرانسه قرارداد ببندند و برای اکثر درمان‌های پزشکی از آن پزشک استفاده کنند. حدود 70 درصد هزینه‌های پزشکی تحت پوشش قرار می‌گیرد، اما در برخی موارد مانند سرطان، دیابت یا بچه دار شدن در فرانسه، 100 درصد هزینه‌ها توسط سیستم مراقبت‌های بهداشتی پوشش داده می‌شود. کسانی که خواهان پوشش 100 درصدی هستند می‌توانند برای آن ثبت نام کنند.

حتما بخوانید:  شادترین کشورهای دنیا کدامند؟

هزینه تحصیل در فرانسه

 

چیزی که فرانسه آن را بسیار خوب انجام می‌دهد، آموزش عمومی است. هر کودک از شش تا 16 سالگی باید به مدرسه برود و دولت هزینه همه چیز را پرداخت می‌کند، به جز برخی از وسایل مدرسه و سفرهای علمی.

با این حال، مدارس دولتی در فرانسه معمولاً دو زبانه نیستند. بنابراین، والدینی که به دنبال مدارس بین المللی در فرانسه هستند، باید هزینه زندگی بالاتری را حساب کنند.

اگر والدین یک مدرسه بین المللی در فرانسه را انتخاب کنند، فرزندانشان می توانند به زبانی آشنا آموزش ببینند و برنامه درسی مشابه کشور خود را دنبال کنند. مدارس خصوصی فرانسه گاهی تا حدی توسط دولت تامین می‌شوند و بنابراین ممکن است از برنامه درسی فرانسه پیروی کنند. مدارسی که یارانه دریافت نمی‌کنند، آزادند که برنامه های درسی خود را دنبال کنند.

هزینه شهریه سالانه مدرسه به طور قابل توجهی متفاوت است اما از حدود 5000 یورو در سال شروع می‌شود.

 

هزینه تحصیل در فرانسه

دانشگاه‌های فرانسه، اگر دولتی باشند، قیمت بسیار مناسبی دارند، مخصوصاً در مقایسه با ایالات متحده یا بریتانیا. دانشجویان فرانسوی، اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، آندورا و سوئیس هزینه‌های زیر را در دانشگاه های دولتی پرداخت می‌کنند:

170 یورو در سال برای مدرک لیسانس

243 یورو در سال برای مدرک کارشناسی ارشد

601 یورو در سال در یک دانشکده مهندسی

380 یورو در سال برای دکترا

افرادی که خارج از اتحادیه اروپا / EEA هستند باید 2770 یورو برای مجوز و 3770 یورو برای مدرک کارشناسی ارشد بپردازند. دانشگاه های خصوصی 3000 تا 10000 یورو در سال دریافت می‌کنند.

هزینه زندگی در فرانسه: نمونه‌ای از بودجه لازم ماهانه

اگر هنوز نمی‌دانید تخمین هزینه‌های زندگی در فرانسه (2022) در یک ماه چقدر است، در اینجا جدولی از هزینه‌های یک آپارتمان برای دو نفر آورده شده است:

 

 

 

 

 

مورد هزینه به دلار آمریکا
اجاره 800-1200
برق 48
مواد غذایی(شامل شراب) 600
 

اجاره تلفن ثابت (بدون احتساب هزینه تماس)

21
گاز برای گرمایش / اجاق گاز 59
اینترنت 32
حمل و نقل (تعمیر و نگهداری خودرو به اضافه دیزل / بنزین) 175
طرح تلفن همراه (به استثنای خود گوشی) 20
خرید منظم قهوه / کروسان / باگت 80
بلیط فیلم 19
شارژ بیمه درمانی (طرح فقط بیمارستانی) 29
ناهار دو نفره با شراب پنج بار در ماه 200
مجموع 2083 تا 2483 دلار

 

 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید
نظر خود را بنویسید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها