آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

بهداشت آلمان موقعیت‌های بسیاری را برای پرستاران خارج از کشور ارائه می‌دهد و درِ آن برای متقاضیان همه کشورها – از جمله متقاضیان کشورهای غیر اتحادیه اروپا – باز است. اگر در زمینه پرستاری تجربه دارید یا حتی اصلاً مهارت ندارید، می‌توانید برای کار یا کارآموزی در آلمان درخواست دهید. در این مقاله نحوه پرستار شدن در آلمان را توضیح می‌دهیم.

متقاضیان بین المللی زیادی درخواست کار و کارآموزی پرستاری در آلمان را دارند. افراد از کشورهای مختلف این شانس را دارند که شروع به شغل پرستاری و زندگی در آلمان کنند. هنگامی که یک قرارداد کاری یا قرارداد کارآموزی دارید، می‌توانید برای ویزای آلمان اقدام کنید.

روش مهاجرت پرستارها به آلمان

سه راه اصلی برای پرستار شدن در آلمان وجود دارد:

  1. اگر هنوز تحصیلات پرستاری ندارید؛ می‌توانید دوره کارآموزی پرستاری را در آلمان شروع کنید. در طول این آموزش حقوق دریافت خواهید کرد.
  2. اگر قبلاً به عنوان پرستار تحصیل کرده‌اید، گزینه های بهتری برای شما وجود دارد. شما می‌توانید برای به رسمیت شناختن مهارت‌های خود در آلمان درخواست دهید و مستقیماً شروع به کار کنید.
  3. گزینه دیگر تحصیلات دانشگاهی پرستاری در آلمان است

نکاتی درباره کار پرستاری در آلمان

آیا در حال حاضر برای موقعیت پرستاری در آلمان نیازمند نیرو از خارج از کشور است؟

تقاضای زیادی برای موقعیت پرستاری در آلمان وجود دارد و طبق پیش بینی ما، این تقاضا حتی افزایش خواهد یافت. انتظار می‌رود پرستاران خارجی و پرستاران مرد در سال‌های آینده از فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برخوردار باشند. بنابراین برای شروع به یادگیری زبان آلمانی و آماده‌سازی مهاجرت کاری به آلمان، به عنوان پرستار، هرگز دیر نیست.

حتما بخوانید:  سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال: آیا روی ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

آیا می‌توانم به عنوان پرستار در خارج از کشور به آلمان درخواست دهم حتی اگر بالای 40 سال داشته باشم؟

بله! محدودیت سنی وجود ندارد. افراد علاقه‌مند در خارج از کشور می‌توانند در هر سنی درخواست دهند – تا زمانی که شرایط اصلی صحبت کردن آلمانی در سطح B1 یا B2 را داشته باشند. برای اینکه به طور مستقیم به عنوان یک پرستار کار کنید، باید در خارج از کشور در رشته پرستاری تحصیل کرده باشید. اگر فردی در رشته پرستاری تحصیل نکرده باشد، می تواند کارآموزی (آوسبیلدونگ) پرستاری در آلمان را شروع کند – حتی اگر 40 سال یا بیشتر داشته باشد.

میزان درآمد در دوره آوسبیلدونگ پرستاری 

در طول 2 تا 3 سال کارآموزی به عنوان یک پرستار در آلمان، حقوق ماهیانه دریافت می‌کنید. مبلغ به کارفرما، منطقه در آلمان و موفقیت شما در مذاکرات در مورد حقوق بستگی دارد. در حال حاضر کارآموزان پرستاری در سال اول کارآموزی ماهیانه حدود 750 تا 800 یورو حقوق می‌گیرند. در سال دوم، پرداخت حدود 800-900 یورو در ماه است. در سال سوم دوره تحصیلی به پرستاران حدود 930 تا 1030 یورو در ماه پرداخت می‌شود. همه مبالغ، مبالغ ناخالص و مشمول مالیات در آلمان هستند.

چگونه می‌توانم ویزای کار به عنوان پرستار در آلمان بگیرم؟

شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به ویزا ندارند. سایر متقاضیان باید برای ویزا اقدام کنند. قبل از درخواست ویزا، متقاضیان باید رزومه و فرم درخواست را بررسی کنند و یک کارفرما در آلمان پیدا کنند. داشتن کارفرما و قرارداد کاری از اصول اولیه قبل از درخواست ویزا است.

آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

چگونه به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا در آلمان پرستار شویم؟

متقاضیان کشورهای اتحادیه اروپا ممکن است مستقیماً به عنوان کمک پرستار در شرکت‌ها، کلینیک‌ها یا مؤسسات مراقبت‌های بهداشتی آلمانی کار کنند. بسیاری از این کارفرمایان برنامه‌های صلاحیتی را برای کمک به شما در رسیدن به موقعیت یک پرستار تمام عیار ارائه می‌دهند. علاوه بر این، متقاضیان از هر کشور اتحادیه اروپا ممکن است یک دوره کارآموزی پرستاری در آلمان شروع کنند. اگر به یکی از این گزینه‌ها علاقه دارید، لطفا مستقیما درخواست دهید. برای هر دو روش، مهارت‌های زبان آلمانی در سطح B1 مورد نیاز است.

حتما بخوانید:  کاربرد هوش مصنوعی و تاثیر آن روی مشاغل

چگونه می‌توانم در آلمان به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا پرستار شوم؟

اگر قبلاً دوره آموزشی پرستاری را در خارج از کشور به پایان رسانده‌اید، ممکن است این گزینه برای شروع به عنوان پرستار یا کمک پرستار در آلمان وجود داشته باشد(بسته به این‌که آیا مدرک خارجی شما در آلمان به رسمیت شناخته می‌شود یا خیر). برای کسب اعتبار باید در رشته پرستاری تحصیل کرده باشید یا دوره کارآموزی پرستاری را در خارج از کشور به پایان رسانده باشید. اگر فقط تجربه کاری دارید اما مدرک پرستاری ندارید، باید دوره کارآموزی(آوسبیلدونگ) پرستاری را در آلمان بگذرانید یا به عنوان کمک پرستار شروع به کار کنید.

موقعیت های شغلی پرستاران در آلمان

به عنوان یک پرستار در آلمان، شما می‌توانید محیط‌های کاری بسیار متنوعی را انتخاب کنید. در ابتدا شما قدرت انتخاب شهری که می‌خواهید در آن زندگی کنید را دارید، به عنوان مثال هامبورگ، مونیخ، برلین، کلن، اشتوتگارت یا شهرهای کوچک‌تر. ثانیاً می‌توانید در بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان، مراکز بهداشتی، مراکز مراقبتی یا تخصصی کار کنید. گزینه‌های دیگر خدمات مراقبت کوتاه مدت یا مراقبت‌های سرپایی هستند.

به خصوص در مراقبت‌های سرپایی می‌توانید شرایط کاری جذابی مانند زیر داشته باشید:

  1. حقوق بیش از 1.800 تا 5.000 یورو ناخالص در ماه، بسته به عوامل متعدد
  2. 30-40 روز مرخصی با حقوق هر سال
  3. برنامه‌های انعطاف‌پذیر به طوریکه بتوانید برای خانواده یا مطالعات اضافی خود وقت پیدا کنید
  4. آموزش‌های اضافی به عنوان یک پرستار به شما گزینه‌هایی را برای مشاغلی که حتی دستمزد بهتری دارند، ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، در دوره آوسبیدونگ نیز پرستاری یکی از پردرآمدترین آوسبیلدونگ ها محسوب می‌شود.

مزایا:

  1. یک کلینیک آلمانی شما را در طول دوره شناسایی و صلاحیت راهنمایی می‌کند
  2. هنگام درخواست، B1 آلمانی کافی است
  3. شما از روز اول حقوق می‌گیرید
  4. این امکان وجود دارد که مهارت‌های زبان آلمانی خود را در محل بهبود ببخشید
  5. شما مدارک خود را گام به گام تحت یک سیستم راهنمایی ارتقا می‌دهید

اقدام برای آوسبیلدونگ پرستاری

چگونه پرستاری در آلمان را شروع کنم؟

اگر دوره آموزش پرستاری را در خارج از کشور به پایان نرسانده‌اید، به عنوان یک  career starter می‌توانید یک دوره کارآموزی پرستاری را در آلمان شروع کنید. هیچ محدودیتی در مورد شهروندی شما وجود ندارد – می‌توانید با هر شهروندی درخواست دهید.

حتما بخوانید:  عجیب ترین مناطق گردشگری جهان

نکته: در طول مدت کار شما به عنوان کمک پرستار در آلمان، کلینیک‌ها در تمام آلمان به شما اغلب از راه آموزش‌های اضافی برای رسیدن به استانداردهای آلمانی کمک می‌کنند. توجه داشته باشید که تسلط به زبان آلمانی در سطح B1/B2 الزامی است. اگر آلمانی بلد نیستید، نمی‌توانیم هیچ موقعیتی را به شما پیشنهاد کنیم!

حقایق مهم در مورد آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

  1. پس از آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان، پرستاران خارجی اجازه دارند بدون محدودیت در آلمان بمانند و به طور قانونی در اینجا کار کنند
  2. دوره آموزشی رایگان بوده و 2 تا 3 سال طول می‌کشد.
  3. در طول دوره آموزشی، شرکت کنندگان کمک هزینه آموزشی ماهانه دریافت می‌کنند که امکانات کافی برای زندگی در آلمان را فراهم می‌کند.
  4. آموزش دارای دو تاریخ شروع است: می‌توانید در ماه مارس یا سپتامبر شروع کنید

پیش نیاز درخواست شما:

  1. باید بتوانید در سطح B2 آلمانی صحبت کنید، یا اینکه در حال حاضر شما در سطح B1 هستید و مایلید در ماه‌های آینده به B2 برسید.
  2. گواهی پایان تحصیل (حداقل کلاس هشتم یا مدرسه عادی)
  3. گواهینامه رانندگی دارید (یا خیلی زود آن را دریافت می‌کنید)
  4. محدودیت سنی برای درخواست وجود ندارد. با این حال باید در نظر داشته باشید که شما در حال گذراندن دوره آموزشی همراه با کارآموزان آلمانی هستید. این کارآموزان معمولا بین 16 تا 20 سال سن دارند. هیچ سنی از این قاعده مستثنی نیست اما توصیه ما افراد تا 40 سال است.

سوالات متداول درباره آوسبیلدونگ پرستاری

در ادامه به سوالات پرتکرار در زمینه کارآموزی پرستاری و شرایط شغلی آن پاسخ داده‌ایم. اگر سوال دیگری دارید، حتما در بخش نظرات آن را مطرح کنید.

کجا می‌توانم در آلمان به عنوان پرستار کار کنم؟

در آلمان پرستارها داخل بیمارستان‌ها، خانه‌های تخصصی سالمندان، خدمات سیار مراقبت از بیماران و سالمندان، در کلینیک‌های خصوصی و دولتی یا مطب‌های پزشک و همچنین در چندین موسسه تخصصی دیگر استخدام می‌شوند.

آیا برای کار پرستاری در آلمان محدودیت سنی وجود دارد؟

هیچ محدودیت سنی در آلمان برای شروع کارآموزی یا شروع به کار به عنوان یک پرستار مجرب در آلمان وجود ندارد. همچنین هیچ تبعیضی علیه مذهب، کشور مبدا یا جنسیت شما وجود ندارد.

از کدام کشورها می‌توانم برای کار پرستاری در آلمان اقدام کنم؟

متقاضیان از همه کشورها می‌توانند درخواست دهند. ممکن است برخی محدودیت‌ها به دلیل قوانین محلی، موافقت‌نامه‌های بین‌المللی یا سایر مقررات برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا وجود داشته باشد که با بررسی و مشورت حل می‌شود.

برای پرستاری در آلمان، آلمانی را از کجا یاد بگیرم؟

در همه کشورها آموزشگاه‌های زبان وجود دارد که دوره های آلمانی را ارائه می‌دهند. همچنین Life-in-Germany.de دوره‌های آنلاین به زبان آلمانی ارائه می‌دهد.

سخن آخر درباره آوسبیلدونگ پرستاری

همانطور که دیدید برای کارآموزی پرستاری در آلمان کافیست بخواهید و در مسیر قدم بردارید. اگر فکر می‌کنید برای شغل پرستاری مناسب هستید، معطل نکنید از امروز روی زبان آلمانی خود کار کنید! برای یادگیری آلمانی می‌توانید در ابتدا از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری آلمانی(میشه لینک داد به اون مقاله) استفاده کنید.

منبع

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید
نظر خود را بنویسید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها