ویزای همراه آلمان

ویزای همراه آلمان

ویزای همراه آلمان یا اتحاد خانواده برای پیوستن به یکی از بستگان نزدیک (خانواده) یا همسر (پارتنر) است.

اتباع کشورهای ثالثی که به طور قانونی در آلمان اقامت دارند، اغلب مایلند اعضای خانواده غیر آلمانی خود را که در خارج از اتحادیه اروپا اقامت دارند، با خود به آلمان بیاورند، خواه به طور موقت یا دائم.

مقامات مهاجرت در آلمان که از بهم پیوستن مجدد خانواده ها حمایت می‌کنند، برای این منظور ویزای ویژه‌ای ایجاد کرده‌اند که اتباع غیر اتحادیه اروپا می‌توانند برای پیوستن به اعضای خانواده خود در آلمان از آن استفاده کنند. اگر یک تبعه اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا انجمن تجارت آزاد اروپا بخواهد به اعضای خانواده، همسر یا بستگان خود در آلمان بپیوندد، تنها کاری که باید انجام دهد این است که بتواند از نظر مالی ثابت کند توانایی دادن هزینه زندگی آنها در مدت اقامتشان در آلمان را دارد. افرادی که با ویزای همراه وارد خاک آلمان می‌شوند می‌توانند به‌راحتی و بدون نیاز به دریافت مجوز کار یا اجازه اقامت، کار کنند.

حتما بخوانید:  پادکست سپتامبری دیگر با یاد ویکتور خارا

متقاضیان واجد شرایط برای ویزای همراه آلمان

برای اینکه فرد بتواند ویزای همراه، اعم از ویزای ازدواج، ویزای نامزدی، ویزای همسر یا سایر اعضای خانواده را دریافت کند، باید از اعضای خانواده یک فرد مقیم آلمان باشد و آن فرد باید بتواند تمکن مالی برای شما ارائه دهد.

در زیر دسته بندی اعضای خانواده را که می توانند برای پیوستن به عضو خانواده خود در آلمان درخواست دهند، فهرست کرده ایم:

همسر (شوهر/زن) یا شریک ثبت شده

اتباع کشورهای ثالثی که به طور قانونی در آلمان اقامت دارند، می توانند همسر یا شریک ثبت شده خود را با استفاده از ویزای همراه به آلمان بیاورند، البته تحت شرایطی که در ادامه بیان می‌کنیم.

شرایط فرد مقیم آلمان باید شرایط زیر را داشته باشد:

Deutsches Begleitvisum

  • اجازه اقامت قانونی:

 اجازه اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا،
اجازه اقامت یا کارت آبی اتحادیه اروپا

  • قادر به تامین مالی شریک/همسر خود باشد.
  • باید بالای 18 سن داشته باشد
  • باید آلمانی بداند

از طرف دیگر، فرد مهاجری که می خواهد با ویزای همسر وارد آلمان شود باید:

  • بالای 18 باشد
  • حداقل دانش اولیه آلمانی را داشته باشد

نکته: به خاطر داشته باشید که جمهوری فدرال آلمان ازدواج های چندهمسری را به رسمیت نمی شناسد، بنابراین اگر فردِ مقیم قبلاً یک شریک را در آلمان آورده باشد، اجازه ندارد همسر دیگری را با ویزای همراه بیاورد.

ویزای همراه برای فرزندان اتباع کشورهای ثالث در آلمان

والدین مقیم آلمان این امکان را دارند که برای آوردن فرزندان خود در آلمان درخواست ویزای همراه دهند. با این حال، شرایط چنین ویزا بسته به سن کودکان ممکن است تغییر کند.

حتما بخوانید:  قدرت فیض - فیض الهی

ویزای همراه برای فرزندان خردسال (زیر 18 سال)

در مورد کودکان خردسال اگر هر دو نفر والدین در آلمان زندگی کنند، می توانند برای آوردن فرزند خود درخواست دهند. یک والدین مجرد نیز، در صورتی که حق مراقبت و حضانت از فرزندش را به‌طور کامل خودش در اختیار داشته باشد، مجاز به آوردن او به آلمان است. در صورتی که والدین در حق مراقبت و حضانت کودک سهیم باشند و تنها یکی از آنها در آلمان اقامت داشته باشد، والدین مقیم کشور ثالث باید حق حضانت را به مقیم آلمان اعطا کنند تا او بتواند برای ویزای الحاق خانواده یا ویزای همراه آلمان اقدام کند.

ویزای همراه برای فرزندان بزرگتر (بالای 18 سال)

والدین می توانند برای آوردن فرزند بزرگسال خود نیز درخواست ویزای همراه دهند، به‌شرطی که ازدواج نکرده باشد. اگر ازدواج کرده باشد می تواند برای انواع دیگری از ویزا مانند، ویزای بازدید کننده/توریستی آلمان، ویزای دانشجویی برای تحصیل در یک موسسه آموزشی آلمان، ویزای کار برای کار در آلمان یا سایر ویزاهای آلمان درخواست دهد.

ویزای همراه برای والدین (ویزای همراه آلمان برای پدر و مادر)

اگر کودکان خردسالی که به طور قانونی در آلمان اقامت داشته باشد، والدین او در صورتی که حق مراقبت و حضانت از کودک را داشته باشند، می توانند برای پیوستن به فرزند خود درخواست دهند. علاوه بر آن، اتباع کشورهای ثالث مقیم آلمان می توانند برای جلوگیری از برخی مشکلات خاص، درخواست دهند و والدین خود را برای زندگی با خود بیاورند.

ویزای همراه آلمان برای برادر و خواهر و اعضای خانواده دورتر

سایر بستگان یک خارجی مقیم آلمان سایر اعضای خانواده نیز می توانند برای پیوستن به خویشاوندان خود درخواست دهند: اگر خواهر و برادری در آلمان دارید، برادر یا خواهر، عمو، عمه، خواهرزاده، برادرزاده، پدربزرگ و مادربزرگ یا پسر عمو، می توانید برای پیوستن به آنها درخواست دهید. معمولاً اخذ این ویزاها سخت تر است و بیشتر با هدف جلوگیری از نوعی سختی مانند درمان بیماری صادر می‌شود.

حتما بخوانید:  مفهوم سواد از نظر یونسکو

ویزای همراه برای ویزای تحصیلی

برای گرفتن ویزای همراه آلمان، شما که به‌عنوان دانشجویان ویزای تحصیلی آلمان در آن کشور اقامت دارید باید علاوه بر داشتن مجوز اقامت دانشجویی معتبر، شرایط زیر را نیز داشته باشید:

تمکن مالی کافی:

شما باید منابع مالی کافی برایتامین هزینه‌های زندگی خود و خانوادتان در آلمان باشید.

داشتن مکان زندگی مناسبک:

اگر محل سکونت شما برای اسکان خود و اعضای خانواده شما مناسب نباشد، نمی‌توانید ویزای پیوست به خانواده دریافت کنید.

شرایط ازدواج:

ازدواج شما با همسرتان که متقاضی دریافت ویزای همراه است باید قبل از صدور ویزای تحصیلی آلمان شما شکل گرفته باشد.

خلاصه، نکات مهم گرفتن ویزای همراه آلمان

 

ویزای همراه آلمان

شرایط سنی:

شما و همسرتان هنگام درخواست ویزای همراه آلمان باید حداقل 18 سال سن داشته بشید. اگر فرزندانتان می‌خواهند به شما ملحق شوند باید کمتر از 16سال سن داشته باشند. اگر سن آنها 16 یا بالاتر باشد باید از معلومات زبان آلمانی کافی برای زندگی راحت‌تر در آلمان برخوردار باشند.

شرایط معلومات زبانی:

همسر شما برای دریافت ویزای همراه آلمان باید حداقل دارای مدرک زبان آلمانی در سطح A1 باشد. فرزند 16 تا 18 سال شما نیز باید حداقل دارای سطح زبان آلمانی C1 باشد.

مدت اقامت:

اعضای خانواده شما در صورتی می‌توانند با استفاده از ویزای همراه به شما ملحق شوند که شما دارای مجوز اقامت دانشجویی به مدت حداقل 1 سال باشید.

وضعیت تاهل فرزند:

فرزندی که قصد پیوستن به شما را دارد نباید متاهل، مطلقه یا بیوه باشد.

حق حضانت:

شما باید حق حضانت و سرپرستی فرزندی که به شما ملحق می‌شود را دارا باشید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید
نظر خود را بنویسید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها