عینک فیلترکننده نور آبی

آیا عینک فیلترکننده نور آبی کمکی به راحت خوابیدن شما می‌کند؟

 

آیا تا به حال به دنبال تکنیک‌ها و روش‌هایی برای داشتن یک خواب راحت بوده‌اید؟ خوب است بدانید که استفاده از عینک‌های فیلترکننده نورآبی ( ضد بلولایت ) یکی از بهترین راهکارها برای یک خواب خوب شبانه است.

در رابطه با این عینک‌ها چندین مزیت وجود دارد که همگی آنها در کنار هم، خواب راحت و لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورند و تا حد امکان بی‌خوابی شما را برطرف می‌کنند.

عینک فیلترکننده نور آبی

 

مزایای عینک‌های فیلترکننده نور آبی برای شما

 

در زندگی روزمره همه ما مواقعی وجود دارد که چشمانمان احساس سنگینی می‌کنند و فکر می‌کنیم بی‌دلیل خواب‌آلوده شده‌ایم و با وجود این خواب‌آلودگی نمی‌توانیم راحت به خواب برویم؛ در واقع اینها می‌تواند به دلیل کتاب خواندن طولانی مدت، خیره شدن ممتد به دیوار یا استفاده بیش از حد از گوشی‌های هوشمند باشد.

عینک‌های فیلترکننده نور آبی به شما کمک می‌کنند که بر وجود چنین مشکلاتی از جمله بی‌خوابی غلبه کنید و با روحیه‌ای آرام کتاب بخوانید.

ثابت شده است افرادی که به طور مرتب از این عینک‌ها استفاده می‌کنند، به مرور زمان سرعت مطالعه خود را افزایش داده و تنش کمتری را نسبت به دیگران تجربه می‌کنند.

با وجود چنین عینک‌هایی مسلما نیاز شما به بالش و تشک طبی هم کاهش پیدا می‌کند.

حتما بخوانید:  با یک مازوخیست زندگی نکن!

مزایای این عینک‌ها به همینجا ختم نمی‌شود؛ یکی از کارهای اصلی عینک فیلترکننده نور آبی، کاهش تابش خیره‌کننده است. دید شما هر چقدر هم که واضح باشد، در صورتی که نور شدیدی به آن بتابد، تحت فشار قرار می‌گیرد و در طولانی مدت آسیب می‌بیند.

مزایای عینک‌های فیلترکننده نور آبی
عینک‌های فیلترکننده نور آبی به شما کمک می‌کنند در طولانی مدت آسیب نبینید

 

چگونه عینک‌های فیلترکننده نور آبی به شما کمک می‌کنند تا راحت به خواب بروید؟

آیا شما هم از آرامش درمانی برای خوابیدن استفاده کرده‌اید و نتیجه‌ای نگرفته‌اید؟ احتمالا انواع مختلفی از این مدل درمان‌ها را از اینترنت پیدا کرده و امتحان کرده‌اید و چه بسا موفق هم شده‌اید. بسیاری از مردم تنفس عمیق، تجسم و برخی تکنیک‌های جامع آرام‌سازی را امتحان کرده‌اند. با این حال اگر هیچکدام از این روش‌ها نتوانست کمکی به شما بکند، توصیه ما این است که عینک‌های آفتابی ضد بلولایت را هم امتحان کنید که ارزش امتحان کردن را دارند.

آیا تا به حال بی‌قراری بیش از حد، خواب شما را در نیمه شب بهم ریخته است؟ شاید دلیل این اتفاق قرار رفتن در معرض نور آبی در طول شب باشد که تولید ملاتونین (هورمون تحریک‌کننده خواب) را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. بدن انسان به گونه‌ای سازمان یافته است که با شروع تاریکی و عدم وجود نور، ملاتونین ترشح می‌کند و مغز با دریافت پیام‌های ملاتونین خود را برای خواب آماده می‌کند. اگر به هر نحوی ما تاریکی شب را از بین ببریم، ( مثلا با نورمصنوعی لامپ یا نور آبی ساطع شده از اسمارتفون ها ) تولید این هورمون کاهش پیدا می‌کند و تنظیمات طبیعی خواب در طول شبانه روز بهم می‌ریزد.

حتما بخوانید:  Beachbot: رباتی که ته سیگار جمع می‌کند!

خوب است بدانید که چشم ما ذاتا قادر به فیلتر کردن نور آبی نیست. اینجا است که عینک‌های ضد بلولایت به کمک ما می‌آیند و از نفوذ هرگونه نور مضری به چشم جلوگیری می‌کنند.

برخی افراد بر این باورند که عینک آبی می‌تواند مدت زمان خواب REM را بیشتر کند. ( REM مرحله‌ عمیقی از خواب است که بدن را برای روز بعد ترمیم و بازسازی می‌کند )؛ این خواب برای سلامتی بسیار مفید است و باعث هوشیاری و سرحالی در طول روز می‌شود. و همه ما می‌دانیم که کیفیت یک خواب تا چه حد می‌تواند روی خلق و خوی روزانه ما تاثیر بگذارد.

اصولا رفتن به خواب هنگام خستگی، سخت‌تر از زمانی است که سرحال هستیم و اینجا درست جایی است که عینک فیلترکننده نور آبی به کار می‌آید و تمام نوری را که در حین خوابیدن وارد چشم شما می‌شود، مسدود می‌کند.

نکته‌ی دیگری که در رابطه با مزیت‌های این عینک‌ها وجود دارد این است که از تحریکات چشمی به طرز ملموسی جلوگیری می‌کند، ممکن است احمقانه به نظر برسد ولی اگر پس از تماشای دراز مدت صفحه نمایش کامپیوتر، دچار خارش یا سوزش چشم می‌شوید، حتما از این عینک‌ها استفاده کنید تا تاثیر بسزای آن را ببینید.

توصیه می‌شود که یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب از این عینک استفاده بکنید تا خودتان تاثیر آن را ببینید.

عینک‌های فیلترکننده نور آبی را می‌توانید از داروخانه‌های محلی تهیه بکنید. همچنین می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر اینترنتی مراجعه کرده و این محصولات را با قیمت مناسبی پیدا کنید.

عینک‌های فیلترکننده نور آبی
چگونه عینک‌های فیلترکننده نور آبی به شما کمک می‌کنند تا راحت به خواب بروید

نتیجه

اگر به دنبال راهی برای سریع‌تر به خواب رفتن هستید یا  صرفا فقط قصد دارید کیفیت استراحتتان افزایش پیدا بکند، ما به شما می‌گوییم که عینک‌های ضد بلولایت ارزش امتحان کردن را دارند؛ علاوه بر تمام این‌ها، مطمئن باشید که تاثیر زیادی روی آرامشتان خواهد گذاشت. در بازار محصولات مختلفی در این باب وجود دارند که شاید برای شما عملکرد راضی‌کننده‌ای داشته باشند، با این حال بهتر است بدانید که هدف اصلی این عینک‌‌ها به خواب رفتن سریع و راحت شما است؛ که این کار را با استفاده از نور خاصی انجام می‌دهند. به این صورت که این نور از ورود نورهای دیگر به چشم شما جلوگیری می‌کند. شما در صورت استفاده مداوم از این عینک‌ها، حین داشتن آرامش کافی، احساس شادابی لذت‌بخشی هم تجربه خواهید کرد.

حتما بخوانید:  کاربردهای هوش مصنوعی در علوم پزشکی

منبع اصلی:

https://trotons.com/blue-light-blocking-glasses/

منابع کمکی:

https://polysomnography.ir/

https://kalatik.com/

 

 

 

 

 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید
نظر خود را بنویسید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها