ترکیه کشور محبوب گردشگری

ترکیه شهر محبوب گردشگری

چه چیزی ترکیه را به ششمین مقصد محبوب گردشگری در جهان تبدیل کرده است؟

در این مقاله قصد داریم ترکیه، کشور محبوب گردشگری را بررسی کنیم .علیرغم فراز و نشیب های زیاد صنعت گردشگری در ترکیه، از شرایط خاصی که کرونا ایجاد کرده و اوضاع داخلی، از جذابیت ترکیه برای گردشگران کاسته نشده است.

از حق نگذریم ترکیه برای مسافران که دوست دارند یکی از جذاب‌ترین و زیباترین مقاصد روی زمین را ببینند چیزهای زیادی در آستین دارد.

با ما همراه باشید.

جذابیت های ترکیه برای یک گردشگر چه چیزهایی هستند؟

زیبایی‌های طبیعیِ خیره‌کننده، مکان های تاریخی و باستان‌شناسی، بهبود پیوسته زیرساخت‌های هتل و گردشگری، فرهنگ مهمان نوازی و قیمت های واقعا رقابتی از جمله مزایای گردشگری در ترکیه هستند. جای تعجب نیست که ترکیه به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کل جهان تبدیل شده است. در ترکیه ترکیبی زیبا و تنوعی باورنکردنی از طبیعت، فرهنگ، فرهنگ، تاریخ و عقاید را تجربه خواهید کرد.

حتما بخوانید:  عبید زاکانی، پیشرو و استاد طنزپردازان فارسی

دیدنی ترین نقاط گردشگری ترکیه کدام‌ها هستند؟

  1. مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه مقصد گردشگری در ترکیه

شهر استانبول را با اسم ایاصوفیه می‌شناسند. ایاصوفیه در طول عمر خود با تغییر زمامداران ترکیه به کلیسا، مسجد و موزه تبدیل شده. در دوره بیزانس به عنوان کلیسای جامع مسیحیت، در دوران حکومت عثمانی به عنوان مسجد، در دوره جمهوریت ترکیه و تحت رهبری آتاتورک به عنوان موزه و در نهایت در ژوئیه سال ۲۰۲۰ با دستور آقای اردوغان به مسجد تبدیل شد. دیدن این مسجد از اوجب واجبات است.

  1. ویرانه های افسوس

ویرانه های افسوس از مقاصد گردشگری در ترکیه

اگر به تاریخ و تمدن علاقه دارید، بازدید از افسوس می‌تواند برای شما مناسب باشد. در میان جاذبه های باستانی ترکیه، ویرانه های افسوس معروف‌ترین هستند، با خیابان‌ها و گذرگاه‌هایی به سبک رومانی و مقبره های بزرگ. این شهر در زمان پادشاهی امپراطوری رومانی در قرن‌های اول و دوم، به‌عنوان پایتخت رومانی در آسیا انتخاب شد.

برای اقامت می‌توانید روستای سِلچوک که درست در کنار ویرانه های افسوس قرار دارد را انتخاب کنید یا در شهرهای ساحلی کوشآداسی یا ازمیر هم بمانید.

 

  1. کاپادوکیا

کاپادوکیا در ترکیه

شهر صخره‌ای کاپاداکویا، عضو میراث جهانی یونسکو است که روزانه گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند تا از زیبایی‌ها و آب و هوای دلچسبش لذت ببرند. کاپادوکیا منطقه‌ای واقع در ترکیه بوده که به دلیل فرسایش دره گورمی به چنین شکل زیبا و خاصی درآمده است. سنگ‌های بنفش، موزه‌های روباز گورمه و همچنین مناطق حفاظت شده موجود در کاپادوکیا به آن فردیتی بخشیده که نمی‌توان آن را با هیچ کجای دنیا مقایسه کرد. محل اقامت شما در کاپادوکیا شبیه غار است و می‌توانید در عصر تکنولوژی، زندگی در غار را نیز تجربه کنید.

  1. کاخ توپکاپی یا طوپقاپو

کاخ توپقاپی جاذبه تاریخی در ترکیه

کاخ توپکاپی که قدمت آن به اواسط قرن ۱۵ میلادی بازمی‌گردد، در محله فاتح در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد. این کاخ از ۳ حیاط بسیار بزرگ و اندرونی سلطان تشکیل شده است. توپکاپی، کاخ آروزها، حسرت‌ها و ماجراهای سلاطین عثمانی بوده و اکنون به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر و موزه تبدیل شده است. اگر به استانبول سفر کردید و به بناهای تاریخی علاقه داشتید حتماً سری به کاخ توپکاپی بزنید.

  1. پاموکاله

پاموکاله جاذبه طبیعی در ترکیه

روستای پاموکاله، مرکز چشمه‌های آب گرم ترکیه است که در فهرست میراث سازمان ملل یا یونسکو نیز ثبت می‌باشد. 17 چشمه آب گرم که هرکدام دمای منحصر به فرد و حتی رنگ مخصوص به خود را دارند. آب جاری  از این چشمه‌ها پس از عبور، از خود کربنات به جا می‌گذارد و همین موجب ایجاد منظره‌ای خاص شده است. پاموکاله در زبان استانبولی ‌معنای “قلعه‌ پنبه‌ای” دارد و در ایالت دنیزلی در جنوب غربی ترکیه واقع شده است. این منطقه از محبوب‌ترین مقاصد چه برای گردشگران داخلی و چه برای گردشگران خارجی است.

  1. آنتالیا

آنتالیا معروف ترین شهر ترکیه

اگر به دنبال آرامشید، به مروارد دریای مدیترانه یعنی آنتالیا سفر کنید. شهر آنتالیا در سمت جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد و از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک (Serik) و از غرب به شهر قورقودالی یا همان کورکوتلی (Korkuteli) محدود شده است. سفر به این شهر به افرادی توصیه می شود که در جستجوی مقصدی مناسب برای کسب آرامش یا لذت بردن از تفریحات ساحلی و گردش در میان طبیعت هستند. به دلیل توریستی بودن شهر آنتالیا و وجود تعداد زیادی مسافر در فصول مختلف سال، در بیشتر تعطیلات رسمی بازارچه، مراکز خرید و تفریحی باز و آماده پذیرایی از میهمانان می‌باشند.

  1. سفرانبولو – Safranbolu

سفرانبولو مکانی بسیار معروف در استانبول ترکیه

سَفرانبولو (Safranbolu) که نام مکانی بسیار معروف در استانبول می باشد، از مناطقی است که بسیاری از مردم خود ترکیه برای گذراندن تعطیلات به آنجا می روند. مقصدی ایده آل برای کسانی است که دوست دارند از مکان های شلوغ و حضور متعدد گردشگران در امان باشند. شهر قدیم (The Old Town)، که نام مرکز شهر سَفرانبولو می باشد، هنوز ابهت و شکوه دوران گذشته خود را حفظ و موجب توجه گردشگران قرار می گیرد؛ این بخش از شهر که همچنان ظاهر و ساختمان های قدیمی خود را حفظ کرده، در واقع گذرگاه رودخانه می باشد. همچنین، در این شهر، بناهای قدیمی بسیاری وجود دارند که بیش از 1000 عدد از آنها به ثبت رسیده عبارتند از: 25 مسجد، موزه شخصی، مقبره، چندین حمام ترکی، یک برج تاریخی ساعت، چندین بنا، ساعت آفتابی و صدها عمارت، خانه تاریخی، پل های تاریخی، مقبره های سنگی و سکونتگاه های باستانی است که اگر در زمان اقامت خود فرصتی برای بازدید پیدا کردید، آن را اصلا از دست ندهید.

حتما بخوانید:  معرفی کتاب هنر شفاف اندیشیدن

از دیگر نقاط گردشگری ترکیه می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  1. گشت و گذار در دریای مدیترانه

  2. کوه نمرود (Mount Nemrut)

  3. الودنیز – Ölüdeniz

  4. آسپندوس – Aspendos

  5. پاتارا – Patara

  6. پرگاموم – Pergamum

  7. شهر تاریخی آنی

  8. صومعه سوملا – Sumela Monastery

امنیت در سفر به ترکیه چگونه است؟

ترکیه در حال حاضر ششمین مقصد گردشگری پرطرفدار در جهان است و سالانه میزبان حدود 40 میلیون توریست از سرتاسر جهان است. از نظر امنیت، این کشور حداقل به همان اندازه ایمن است که سایر کشورهای اروپایی مانند فرانسه، اسپانیا و آلمان هستند. افرادی که علاقه‌مند به سفر به ترکیه هستند می‌توانند خیالشان را از بابت امنیت راحت کنند. چرا صنعت گردشگری یکی از پایه‌های اقتصاد ترکیه است و دقیقا به همین هم دولت و هم مردم این کشور برای جلب رضایت مسافران تلاش می‌کنند و به نوعی هوای گردشگرها را خیلی دارند.

 

 

 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید
نظر خود را بنویسید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها