اپلای به دانشگاه‌های ایتالیا

اپلای به دانشگاه‌های ایتالیا

 

اپلای به دانشگاه‌های ایتالیا

ایتالیا کشوری جذاب است، چه برای تحصیل و چه برای سفر. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می‌توانید هر دو را انجام دهید و به اصطلاح با یک تیر، دو نشان بزنید.

اما قبل از شروع درخواست برای یک دانشگاه برتر ایتالیا، برخی از اطلاعات مفید در مورد فرآیند اپلای به دانشگاه‌های ایتالیا را بخوانید.

دانشگاه‌های ایتالیا برای تحصیل

در اینجا چند دانشگاه برتر ایتالیا وجود دارد که باید برای تحصیل در خارج از کشور در نظر بگیرید:

دانشگاه پلی تکنیک میلان(Politecnico di Milano):

این دانشگاه در 1863 در میلان بنا نهاده شد. این دانشگاه بزرگترین موسسه آموزش عالی در رشته‌های فنی و مهندسی در ایتالیا و از مراکز معتبر در سطح اروپا و جهان است.

دانشکده بوکونی(SDA Bocconi School of Management) :

این دانشگاه در 1902 در میلان تاسیس شد.  بوکونی یک دانشگاه خصوصی در رشته‌های مربوط به اقتصاد است و در این زمینه جز برترین‌های جهان محسوب می‌شود.

دانشگاه پلی تکنیک تورینو(Politecnico di Torino):

در سال 1859 در تورین ایتالیا بنا نهاده شد و از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های فنی ایتالیا و جز برترین دانشگاه‌های دنیا در زمینه فنی مهندسی است.

دانشگاه پیزا (university of pizza)

یک دانشگاه دولتی در پیزای ایتالیاست. دانشگاه پیزا به طور رسمی در سال 1343 تأسیس شد، اگرچه تعدادی از محققان ادعا می‌کنند که منشا آن به قرن یازدهم باز می‌گردد.

حتما بخوانید:  سفر به شهر پراگ پایتخت زیبای چک در 4 روز

دانشگاه پادوآ(University of Padova)

این دانشگاه در 1222 میلادی در پادوا تاسیس شد و گستره وسیعی از رشته‌های علوم کشاورزی و دامپزشکی، اقتصاد و علوم سیاسی، مهندسی، حقوق، علوم انسانی و اجتماعی و میراث فرهنگی، پزشکی، روان‌شناسی و علوم پایه در خود جای داده است.

دانشگاه آزاد بولزانو (University of Bozen-Bolzano)

این دانشگاه در 1997 در شهر بولزانوی ایتالیا بنا شد و ارتباط تنگاتنگی با صنعت دارد. دانشگاه بولزانو غیردولتی است و امکان تحصیل در آن به زبان‌های ایتالیایی، آلمانی و انگلیسی و در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری امکان‌پذیر است.

دانشگاه کاتولیک ساکرو کوئُورِه (Università Cattolica del Sacro Cuore)

در 1921 در میلان تاسیس شد. این دانشگاه بزرگترین مرکز علمی خصوصی در اروپا و یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کاتولیک دنیاست. دارای دانشکده‌های زیادی در زمینه‌های علوم کشاورزی، هنر و فلسفه، علوم بانکی، اقتصاد، علوم تربیتی، حقوق، زبانشناسی و ادبیات خارجی، ریاضیات و فیزیک، پزشکی، علوم سیاسی و روان شناسی است.

دانشگاه تورورگاتا رم(Università degli Studi di Roma Tor Vergata)

در 1982 این دانشگاه دولتی در رم تاسیس شد. هدف این دانشگاه با وجود قدمت کم آموزش با کیفیت بود و بین المللی شدن را از همان ابتدا در برنامه خود داشت. دانشکده‌های مختلف آن عبارتند از: اقتصاد، مهندسی، علوم انسانی، حقوق، پزشکی.

برای درخواست پذیرش (اپلای) آماده شوید

 

اپلای به دانشگاه‌های ایتالیا

قبل از درخواست پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا، باید بررسی کنید که آیا مدارک شما واجد شرایط تحصیل در آموزش عالی موردنظرتان است یا خیر:

 

  • هزینه‌های تحصیل و زندگی را بررسی کنید. شهرهای ایتالیا ممکن است زیبا بنظر برسند، اما اگر محدودیت بودجه دارید، می‌توانند نسبتاً گران باشند.
  • با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید و در مورد ارزیابی قبلی سوال کنید.
حتما بخوانید:  آوسبیلدونگ (کارآموزی) در آلمان | کارآموزی با حقوق در آلمان

Contact the university you are interested in and ask for a prior assessment.

  • دانشگاه در مورد واجد شرایط بودن شما بازخورد می‌دهد. اگر شرایط پذیرش را دارید، باید یک درخواست پیش از اپلای کردن به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در منطقه خود ارسال کنید.

The university will give you feedback regarding your eligibility; if you meet the admission requirements, then you will have to submit a pre-application request to the Italian embassy or consulate in your area

  • سفارت یا کنسولگری ایتالیا درخواست و مدارک شما را به موسسه آموزش عالی ایتالیا که برای اپلای انتخاب کرده‌اید، ارسال می‌کند.
  • سفارت یا کنسولگری ایتالیا لیستی از کاندیداهای پذیرفته شده را معمولاً در پایان ماه اوت منتشر می‌کند.

به یاد داشته باشید که به دنبال فرصت‌های بورس تحصیلی در ایتالیا باشید. همچنین می‌توانید بورسیه Studyportals را بررسی کنید تا در تامین هزینه تحصیل خود در خارج از کشور کمک بگیرید.

نکات کاربردی دانشگاه

دانشجویان پذیرفته شده معمولاً بر اساس معدل (GPA) از مطالعات قبلی رتبه بندی می‌شوند. بعد از انتخاب دانشگاه مورد علاقه‌تان، حداقل معدلی که برای ورود به آن دانشگاه نیاز است را چک کنید.

ممکن است مجبور باشید در آزمون‌های پذیرش برای رشته‌های تحصیلی تخصصی شرکت کنید، مانند: داروسازی و پزشکی، معماری و مهندسی

دانشجویان کشورهایی که بعد از 10 یا 11 سال تحصیل در آن‌ها امکان پذیرش در دانشگاه وجود دارد، باید ثابت کنند که تمام امتحانات لازم را برای دو سال یا یک سال را گذرانده‌اند تا به مجموع دوازده سال تحصیل برسند.

الزامات زبان برای اپلای به دانشگاه‌های ایتالیا

دانشگاه‌های ایتالیا، برنامه‌های تحصیلی را به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی ارائه می‌دهند. درحال حاضر برنامه‌های تحصیلی انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد در دسترس هستند.

در برخی از دانشگاه‌های ایتالیا، ممکن است این امکان را داشته باشید که برای مدارک تحصیلی به زبان ایتالیایی درخواست دهید، اما در تکالیف و امتحانات به زبان انگلیسی شرکت کنید. آزمون‌های زبان مورد قبول دانشگاه‌های ایتالیا به صورت زیر است:

حتما بخوانید:  دستورپخت قابلی پلو افغانی

آزمون‌های زبان ایتالیایی

CILS : این آزمون ممکن است در ایتالیا و در مؤسسات فرهنگی ایتالیا در سراسر جهان گرفته شود

CELI: در مراکز معتبر با مشارکت دانشگاه پروجا در آزمون شرکت کنید

آزمون‌های زبان انگلیسی

تافل iBT

آیلتس آکادمیک

PTE آکادمیک

C1 پیشرفته

دانشجویانی که بتوانند ثابت کنند زبانی که با آن در مقطع کارشناسی تحصیل کرده‌اند، حداقل برای سه سال، انگلیسی بوده؛ از ارائه هر گونه گواهینامه زبان انگلیسی معاف هستند.

 

مهلت درخواست برای اپلای به دانشگاه‌های ایتالیا

اواسط آوریل تا اواسط ماه مه: برای دریافت نامه صلاحیت و شایستگی تحصیلی (Dichiarazione di Valoro in Loco) با سفارت / کنسولگری ایتالیا تماس بگیرید.

مدارک مورد نیاز اپلای به دانشگاه در ایتالیا

مدارک مربوط به هویت

عکس پاسپورتی

کارنامه تحصیلی

فرم درخواست دانشگاه

برنامه های تحصیلی دقیق / شرح دوره (باید شامل تعداد ساعات دوره یا فعالیت های آموزشی باشد که مطابق برنامه درسی دانشگاهی خود تکمیل کرده‌اید)

رزومه

توصیه نامه

انگیزه نامه

تسلط به زبان (انگلیسی یا ایتالیایی)

نمونه کارها (فقط برای متقاضیان معماری، شهرسازی یا هر برنامه طراحی)

امتیاز رسمی SAT یا  ACT

مهلت درخواست ممکن است بسته به هر موسسه متفاوت باشد، بنابراین همیشه با دانشگاهی که به آن علاقه دارید چک کنید و سعی کنید هر چه زودتر درخواست دهید.

مراحل نهایی بعد از دریافت نامه پذیرش

بعد از فرایند اپلای باید مراحل زیر را انجام دهید:

اگر به ویزای دانشجویی نیاز دارید (عمدتاً دانشجویانی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپاEEA می‌آیند) درخواست دهید.

با ثبت نام در پلیس محلی (Questura)، در عرض هشت روز کاری پس از ورود به ایتالیا، برای اجازه اقامت درخواست دهید.

یک بیمه درمانی که حداقل 30000 یورو را پوشش می‌دهد تهیه کنید. شهروندان اتحادیه اروپا که دارای کارت بیمه سلامت اروپایی (EHIC) هستند به همان محدوده خدمات پزشکی شهروندان ایتالیایی دسترسی دارند. هم شهروندان اتحادیه اروپا (بدون EHIC) و هم شهروندان غیر اتحادیه اروپا می‌توانند قبل از عزیمت به ایتالیا، مبلغ بیمه نامه درمانی را از کشور خود پرداخت کنند و صاحب بیمه شوند یا می‌توانند در اسرع وقت پس از ورود خود، بیمه نامه درمانی را خریداری کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند اشتراک خدمات بهداشت ملی ایتالیا را(Servizio Sanitario Nazionale – S.S.N.) داشته باشند.

دانشجویان باید پس از ورود به ایتالیا، قبل از شروع کلاس‌های خود، به طور رسمی در دانشگاه ثبت نام کنند.

 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید
نظر خود را بنویسید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها