سرگذشت یک ملت کهنسال: تاریخ ایران زمین

چرا ضروری است از تاریخ ایران زمین مطلع شویم؟

ایران زمین، فلات وسیعی است که بخش اعظم غرب قاره ی آسیا را در برگرفته و به زبانی ساده، خانه ی اجدادی ماست. با مطالعه‌ی سرگذشت اقوام و طوایفی که در این فلات پهناور سکنی گزیده‌اند، به شناختی دقیق‌تر و آگاهانه‌تر از پیشینه‌ی نیاکانمان دست خواهیم یافت که در وهله‌ی نخست رشته‌ی دلبستگی عاطفی و توجه معنوی به زادگاه عزیزانمان را سخت تر و بلنددامن خواهد ساخت.

با کاوش و بررسی تاریخ این ملت کهنسال، در ناخودآگاه مان جرقه‌هایی روشن می‌گردد، شعله‌هایی فروزان می‌شود و در اعماق احساس و وجدان انسانی‌مان درهایی گشوده می شود که رهنمونی است به ریشه‌هایی که در خاک نجیب و شریف ایران زمین داریم.

امروزه برخی پژوهشگران اروپایی با به خلسه بردن افراد و گفتگو با ایشان در وضعیت هیپنوتیزم عمیق دریافته‌اند که هر انسان مجموع خاطرات ملی و گروهی نسل‌های کشور زادگاهش را در نهانی‌ترین بخش‌های وجود ذخیره کرده و بی آنکه بداند خاطرات تاریخی هموطنان و اجدادش را در قلب و روح خویش پنهان نموده است. افرادی که به قوم اسلام تعلق دارند در خلسه‌ی عمیق سخن از رویارویی وسیع با مهاجمان مغول گفته‌اند و اهالی ژرمن از نبردهای گسترده با امپراطوری روم حکایت کرده اند. پس هر یک از ما به هنگام تولد سرگذشت تاریخی ایرانیان را در صفحه ی روح با خود به این جهان آورده ایم. جنگها، جشن ها، آداب و رسوم، افکار و عقاید، نمادها و سمبلها ، ترس ها و شادی ها و هر آنچه بر ملت ایران گذشته در اعماق وجود تک تک ما ذخیره شده و با مطالعه ی تاریخ ایران، در حقیقت یک بازشناسی و هویت یابی مجدد از شخصیت و هویت خویش به دست خواهیم آورد. بررسی و کنکاش در سرگذشت این خاک کهنسال و مردمانی که بر آن زیسته اند، مانند تابیدن نوری است بر اصالت وجودی مان و سبب تثبیت هرچه بیشتر خودباوری و افزودن بر سلامت روانی و یافتن جایگاه مان در میان ملتها و اقوام این جهان پهناور است.

از این پس سرگذشت ایرانیان را با یکدیگر خواهیم خواند، با ما در این کاوش همراه باشید.

حتما بخوانید:  تاریخ ایران «قسمت اول»: ایران پیش از تاریخ
حتما بخوانید:  تاریخ ایران «قسمت دوم»: آریایی ها و مادها

 

 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید
نظر خود را بنویسید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها